Afbeeldingen plaatsen op social media lastig? Niet met deze tips

Hoe zorg je ervoor dat een afbeelding op de sociale mediasites op een optimale manier wordt weergegeven? Door aan de hoogte en breedte te blijven schaven tot het naar wens is? Niet meer doen! Het kan namelijk veel eenvoudiger. Lees (of print) de tips en bespaar tijd (en irritatie).

Afbeelding formaat Facebook
Om zoveel mogelijk fans en interactie op de Facebook-pagina bedrijfspagina te krijgen, is het van belang om een in het oog springend coverbeeld te plaatsen. Vanuit Facebook wordt geadviseerd om een afbeelding van 851 pixels breed en 315 pixels hoog te gebruiken. Voor de meest optimale profielfoto kies je de afmeting 180 x 180 pixels.

Afbeelding formaat Twitter
Net als bij Facebook is het bij Twitter ook mogelijk om een cover- en profielfoto te plaatsen. Uitgangspunt voor de coverfoto is een formaat van maximaal 1500 pixels breed en 500 pixels hoog, voor de profielfoto 400 bij 400 pixels. Belangrijk detail voor de afbeeldingen die je in het bericht plaatst, is dat deze foto niet groter mag zijn dan 3MB.

 

Lees hier een blog over adverteren op Twitter.

Afbeelding formaat LinkedIn
Op LinkedIn is het tegenwoordig heel simpel om de bedrijfspagina een eigen look en feel mee te geven. Hoe? Je raadt het vast al: via een cover- én profielfoto. De afmeting van het coverbeeld is vastgesteld op 646 pixels hoog en 220 pixels breed, waarbij de foto niet groter mag zijn dan 2 MB. De afmeting van het logo is 100 pixels breed en 60 hoog. Voor een persoonlijke profielfoto moet je uitgaan van 200 x 200 pixels.

Afbeelding formaat Google+
Ook op Google+ is ruimte voor een coverfoto (1080 pixels hoog x 608 pixels breed) en profielfoto (250 bij 250 pixels). Houd er alleen wel rekening mee dat bij de coverfoto de buitenste 140 pixels (zowel links als rechts) weg kunnen vallen op sommige devices en de profielfoto in een cirkel wordt weergegeven.

Lees hier of YouTube eigenlijk wel een socialmedianetwerk is.